در میز تاریخ سیاسی برنامه سیاست ایرانی مطرح شد؛

 پدیده انقلاب اسلامی نقطه كانونی در تاریخ نظام بین‌الملل است

پدیده انقلاب اسلامی نقطه كانونی در تاریخ نظام بین‌الملل است و شاهد نقطه اوج بین دو تمدن هستیم و تمدن غرب بر خلاف تمدن اسلامی، جدای از وحی و خدامحوری است و تقابل پیدا می‌كنند.
کد خبر: ۱۴۱۸۳۲۹

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو، قادری، كارشناس مسائل سیاسی پیرامون تاریخ سیاسی ایران در منطقه گفت: نسل‌های جدید به دلیل اینكه به فراخور اجتماعی و فرهنگی كشور دسترسی كمتری به اطلاعات داشته باشند و علاقه‌ای به مطالعه آنها نداشته باشند مرور اقدامات دشمن به فهم مسئله كمك می‌كند.

وی افزود: جریان رسانه‌ای غرب فرایندی را طی می‌كند كه از آن به‌عنوان جنگ شناختی یاد می‌كنیم كه در غالب این فرایند تلاش می‌كند خودش را در ذهن نسل جدید ایرانی بی‌تقصیر و سفید جلوه دهد.

كارشناس مسائل سیاسی اظهار كرد: دشمن با تحریف حقایق و وقایع قصد دارد اعلام كند كه غرب یك پدیده قابل دفاعی است و اگر كسی نمی‌تواند مراوده صحیح داشته باشد مشكل دارد.

وی افزود: غرب به‌عنوان یك پارادایم كه سعی داشته بعد از پیمان وست فالی و محوریت دولت‌ها در بازیگری عرصه روابط بین‌الملل، مواجه هستیم با رفتار غربی‌ها كه سعی كردند باهدف تضمین بقای خودشان تعاملاتی را با دیگر اعضای جامعه جهانی داشته باشند.

قادری با اشاره به اینكه جایگاه ایران شرایط خاصی را برای این سرزمین ایجاد كرده است ادامه داد: اگر برخی تصور دارند كه مشكل غرب با ایران صرفاً گفتمانی و ایدئولوژیك است این‌طور نیست.

وی افزود: ایران در نقطه‌ای قرار دارد كه غربی‌ها همواره به چشم نقطه سرشار از عایدات به اینجا نگاه كردند؛ اما ملتی اینجا است كه قرار نیست این اجازه را به غربی‌ها بدهد.

كارشناس مسائل سیاسی تصریح كرد: در ابتدای حكومت پهلوی و برجسته‌تر شدن بازیگری غربی‌ها، شركت‌های چندملیتی با كارویژه اقتصادی و مذهبی سعی بر حضور در ایران داشتند تا اختلاف قومیتی و مذهبی ایجاد كنند و منابع زیرزمینی را به تاراج ببرند.

وی افزود: در دوره‌ای اگر عنصر نظامی‌گری نبود امكان تسخیر جغرافیا وجود نداشت و اهداف برآورده نمی‌شد؛ اما باگذشت زمان و پیشرفته‌شدن فناوری‌ها شیوه و مدل جنگ‌ها تغییر كرده است.

قادری خاطرنشان كرد: امروز با تسخیر اذهان جامعه اهداف را از نظر مردم و حكمرانان مجبور می‌كنیم سیاست‌های ما را دنبال كنند و این اتفاق در جنگ‌های تركیبی دشمن پیگیری می‌شود.

وی افزود: غربی‌ها به‌واسطه روحیه تجاوزكارانه به این منطقه ورود داشتند و ملت ایران آزادی‌خواه و دارای عزت‌نفس بوده است گرچه برخی نظام‌های حاكم وابسته به روس‌ها و انگلستان و آلمان‌ها این رویكرد را نداشتند.

كارشناس مسائل سیاسی گفت: پدیده انقلاب اسلامی نقطه كانونی در تاریخ نظام بین‌الملل است و شاهد نقطه اوج بین دو تمدن هستیم؛ تمدن غرب بر خلاف تمدن اسلامی، جدای از وحی و خدامحوری است و تقابل پیدا می‌كنند؛ لذا لیبرال دموكراسی با ماهیت انقلاب اسلامی قابل جمع‌بندی نیست.

وی افزود: این تقابل دارای عقبه پیش‌تر از تاریخ مدون نیز دارد و برخی در علوم امروزی اشاره دارند كه از ابتدای خلقت با خط انبیا و شیطان مواجه هستیم و با یكدیگر نقطه تلاقی ندارند و غرب از ابزار رسانه استفاده می‌كند كه حقیقت خودش را نوع دیگری نشان دهد.

قادری اظهار كرد: اگر ایران عزت‌نفس و استقلال‌خواهی نمی‌داشت و استعمار خارجی و استبداد داخلی را می‌پذیرفت با غربی‌ها زیست مسالمت‌آمیز می‌داشت و تقابلی شكل نمی‌گرفت اما نمی‌توان گفت به عاشورای امام حسین (ع) اعتقاد داریم و حاضر به پذیرش ظلم نیستیم.

وی افزود: حكمرانان جمهوری اسلامی تكرار می‌كنند كه با آمریكا دشمنی دائمی نداریم و دشمنی آمریكا به‌عنوان نماد تمدن غرب با انقلاب اسلامی تمامی ندارد.

سیاست ایرانی یك مجله صوتی و تصویری است. سیاست ایرانی برنامه‌ای برای علاقه‌مندان به سیاست است كه نگاه فراوانی به موضوعات مختلف دارد. این برنامه از چهار میز تخصصی تشكیل شده است كه هدایت آنها را اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها ‌ نیز روزنامه‌نگاران باسابقه بر عهده دارند.

مصطفی صادقی سردبیری این برنامه و فریدون ماهر نیز تهیه‌كنندگی این برنامه را بر عهده دارند. مجله صوتی و تصویری سیاست ایرانی به مدت صد بیست دقیقه پنجشنبه هر هفته از رادیو گفت و كو پخش می‌شود.

شبكه گفت‌وگو را علاوه بر امواج رادیو می‌توانید از طریق گیرنده‌های دیجیتالی، رادیونما، اپلیكیشن ایران صدا و آدرس اینترنتی radiogoftogoo.ir نیز دریافت كنید. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شماره ۰۹۰۳۹۱۳۴۷۴۴ در پیام‌رسان‌های مجازی و سامانه پیامكی ۳۰۰۰۰۱۰۳۵ با این برنامه و دیگر برنامه‌های رادیو گفت‌وگو در ارتباط باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها